Aktualności

Wycieczka do stolicy polskiej piosenki

[ 2018-10-25 ]
Początek jesieni to też początek nowego roku szkolnego - nowej przygody dla każdego ucznia
i każdego nauczyciela. Uczniowie klas VI wraz z wychowawczyniami: Joanną Litwin , Joanną Kupczyk
i Magdaleną Noskowską w dniach 25 - 26.10.2018 roku wyruszyli na wycieczkę turystyczno- krajoznawczą. Podczas dwudniowej wyprawy zwiedzaliśmy zabytki i poznawaliśmy kulturę ziemi opolskiej.
Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania zamku w Mosznej , który należał do rodziny potentatów przemysłowych Tiele - Winckler. Obiekt słynie z 99 wież i 365 pomieszczeń, zachwyca bajkową architekturą oraz rozległym parkiem, którym spacerowaliśmy. Następnie udaliśmy się na wulkaniczną Górę Św. Anny, tam podziwialiśmy bazylikę mniejszą wraz z jej powstającymi nawet w ostatnich latach malowidłami. Na Górze Św. Anny zobaczyliśmy również okazały, nieco ukryty w lesie amfiteatr wzniesiony w pierwszej połowie XX wieku, mogący pomieścić nawet 50 tysięczną widownię. Niewątpliwą atrakcją miejscowości było stanowisko geoparku, gdzie mieliśmy możliwość zobaczyć krater wygasłego 27 mln. lat temu wulkanu. Nocleg spędziliśmy w Domu Pielgrzyma na Górze Św. Anny.

Następnego dnia rano wyruszyliśmy do stolicy polskiej piosenki do Opola. W Muzeum Polskiej Piosenki wzięliśmy udział w warsztatach ,, Od gramofonu do MP3 ", a za pośrednictwem urządzeń multimedialnych mieliśmy okazję zapoznać się z historią festiwalu w Opolu, nowoczesna ekspozycja przedstawia w zarysie wykonawców piosenek od lat 20 ubiegłego wieku do współczesności. Hitem okazały się kabiny, w których można było poczuć się niczym w studiu nagrań i nagrać własną wersję festiwalowej piosenki. Powodzeniem cieszyły się także wirtualne przymierzalnie strojów, w które można było się przyozdobić i przez chwilę wyglądać jak gwiazda estrady. Zwieńczeniem wizyty w muzeum było wejście na scenę opolskiego amfiteatru. Ostatnim punktem naszej wycieczki była kolejna podróż w przeszłość , podróż tę odbyliśmy w skansenie w Bierkowicach, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach ''Od ziarenka do bochenka''.

Tekst: Szkoła Podstawowa w Opatówku

22 23 24 25 26 27 28
29 30
Komunikaty ostrzegawcze
Komunikaty w sprawie pomocy dla Ukrainie
Komunikaty Covid-19
Załatw sprawę w Urzędzie
Powiadomienie SMS
Odpady komunalne
Eco Harmonogram
Eco Harmonogram - Wyszukiwarka odpadów